Nyklippta barn,mitt hjärta gråter...

Malte har ju varit långhårig ganska länge och jag har länge tänkt att jag måste klippa honom men jag har ändå tyckt att han varit rätt söt i sina rufsiga lockar.Men i morgon ska vi ha kalas för honom (han fyller 2 år på Tisdag) och då tänkte jag att han skulle få vara nyklippt. Mitt under klippningen säger Wilma att hon vill ha lugg.
-Nä sa jag du är ju så fin i håret nu och det var inte länge sen vi klippte dej...
- Jag ska ha lugg,jag blir fin med kort fram och långt bak också Mamma... säger hon då.
-Det tar super duper länge innan det är långt igen Wilma...
-Ja,det gör inget,jag vill ha lugg.
Vad gör Mamma då??? Jo,jag klipper lugg på Wilma.(mot min vilja) Funderar lite på om jag ska bestämma att hon absolut inte ska få det men kommer fram till att hon måste få bestämma själv.Det är ju trots allt bara hår.
Wilma är sååå nöjd,hon tycker att hon är jätte fin,det tycker jag också...
MEN Mitt hjärta gråter... visst är hon fin men jag vill att hon ska se ut som vanligt...
Samma sak med Malte,i samma sekund hans lockar låg på golvet fick jag en klump i magen,ångest,nu ligger bus Malte på golvet...
Alltså?? Vad har hänt med mej?? Så här brukar inte jag vara.Konstigt. Det går väl över,men nu ska jag inte klippa dem före jul... ;-)(passar sej inte att en frisör är så här mesig,hmmm skärpning!)
Här kommer lite bilder:
Nyklippta Gullisar... men jag saknar mina rufsungar...
Lite annat har vi också pysslat med,varit till parken och gungat,(Bäst att ha hjälm på...:-)
Cyklat med Wilma,har höjt upp stödhjulena så att hon kanske snart kan cykla utan.
Varit till byggis,Malte hittade en sak som han önskar sej i 2 års present :-)
Med det säger jag tack och god natt,kommer väl att drömma om korthåriga barn i natt....

Kommentarer
Postat av: Ica

Men dom blev ju jättefina!! Malte ser så stor ut..det är nog det ångesten handlar om tror jag..att barnen växer och att dom inte är några bebisar längre! För så känner ju jag!! Min lilla Mini är snart 4 år Milton 4 månader och Molly håller vi på och skolar in på Åre skola!! Shit vad tiden går fort!! Mitt hjärta gråter när jag ser hur fort Milton utvecklas och växer..min sista bebis ever!! Suck! Vi ses snart! Med alla våra stora och små busungar!! Kram

2011-05-22 @ 21:05:28
Postat av: ramona

tycker dom var jätte söta i sina nya frisyrer... o vissa barbie har ju faktist oxå lugg :)))

tack för igår!

2011-05-23 @ 09:00:07
Postat av: Westergård

Halloj! De blev ju bra, ju. Men förstår dej, "nu ligger bus Malte på golvet" ha,ha du är rolig, du!! Vi har ju inte vett att heller den här gången kunna komma på Maltes kalas (svärfisarna är ju påväg ner nu om det inte blir för mycket aska i luften). Men kommer i Juni till holmen, kanske vi kan komma med paket då?



Kramis

2011-05-23 @ 18:54:26
URL: http://livetpawestergard.blogspot.com
Postat av: Erica

Wilma är ju jättefin i lugg,nu tycker hon nog att håret där bak är ännu längre. Å Malte buhu,men det kommer fort nytt ruffs:)

2011-05-23 @ 20:51:58
Postat av: Linda

Världens största grattiskram på din dag gulle-Malte!



Dina barn är superfina, oberoende av hår. Innan du vet ordet av har du vant dig och gillar deras nuvarande frisyrer mer. SÅ roligt att se att Wilma var så stolt över sin lugg.

Tusen tack för i söndags!

Kram

2011-05-24 @ 20:20:48
URL: http://buslarson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0