Sykursen...

Börjar visa resultat...den här tröjan och mössan sydde jag till Wilma igår kväll.Jag är riktigt nöjd.Wilmas ögon lyyyyste när hon såg de små detaljerna,som faktiskt var helt oplanerade.Jag berättade för henne tidigare på dagen att jag skulle sy en grå tröja till henne.
-Jag vill inte ha en grå tröja,du kan ge den till någon annan.Jag vill ha en rosa,lila eller gul.
Kul tänkte jag...nåja jag syr den i allafall så får vi se vad som händer. Medan jag höll på fick jag lite ideer och till sist blev den så här:
Räddade det hela med en rosa rosett och en gullig fjärils grej.Hon gillar soretter (som hon säger själv) och fjärilar.
Lite smått nöjd.Mössan gick också hem,ser lite sned och vind ut här men den blev också bra.
Har sytt en klänning och en Hood tröja till Malte också.Det är jätte kul!!
Annars tycker jag att hösten är riktigt bra,ganska lugn för tillfället.
Lite halv risig är jag igen,hostar som tusan,men de ska väl gå över snart...
nu vaknar dunderklumpen så, hej svej!

Kommentarer
Postat av: Ica

Jättefint!! vad duktig du är!! Själv ha jag åxå börjat med en ny hobby- nämligen stickning!!! :) Ha inte stickat på typ 20 år, men nu ha jag fått för mig att jag ska sticka ett "lapptäcke"- sängöverkast till Mini! Jag börjar med nåt litet tänkte jag...Haa..haa!

Va på Säästö pörssi och köpte på mig en massa fina garner idag. har redan 2 lappar klara. Bara typ 50 kvar då...:) Det är ingen som tror att det kommer och bli nåt..vet inte varför..

2010-10-28 @ 18:01:40
URL: http://minimolly.blogg.se/
Postat av: Ronja

Jättefina plagg! :) Hoppas allt är bra med er! Manga höstkramar fran kalla Tyskland!

2010-10-28 @ 20:03:59
URL: http://ronjasofia.blogspot.com
Postat av: ramonster

tusan plåtar vad nice det där vart!!!

2010-10-28 @ 20:52:26
URL: http://[email protected]
Postat av: Mikaela

Jättefint, måste granska noggrannare nån dag!

2010-10-28 @ 21:06:02
URL: http://melkersfamilj.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej! Bra sytt blusen är jättefin och den lilla fjärilen, mössan ser ¨rolig¨ut. Hoppas allt är bra med er alla.

Kramisar Kataklinka

2010-10-29 @ 10:11:06
Postat av: Erica

Vad duktig du är:)Kanske man kan få lite hjälp med byxor som behöver sys om?Kram

2010-10-29 @ 16:58:23
Postat av: Bodil

jätte snyggt Marika. Kanske du sku börja med barnklädesproduktion. du och Linda kan ha firma ihop:)

2010-10-30 @ 13:18:41
Postat av: Anna

Jättefint! du fick bort bläbärskrämen? eller tog du foton innan det hände? :) ses på måndag :)

2010-10-30 @ 18:42:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0