Nappar och Tummar....Grrrrr...

Idag fick jag spel på de här två liven som är totalt galna i allt vad nappar och tummar heter.
Wilma snor Maltes napp HELA tiden,Malte blir förbannad,skriker och slåss.Wilma springer iväg
och suger på tummen och luktar på den där j-la nappen. Ska jag bara ta och slänga iväg alla nappar
och lyssna på Maltes hysteriska skrik i några veckor (gissar att det skulle ta så länge innan han ger sej...)
eller vag ska jag göra???? Det är så irriterande med allt gnäll och skrik det blir om alla tummar och nappar...
Här är Malte i full gång med att försöka ta tillbaka nappen av Wilma.Ser kul ut
men ojoj va de kan låta illa.
Nappmannen i egen hög profil.I krypar tagen...siddu barra!
Nog om gnället...
Jag fixade en riktigt god Wok till middag i dag!
Man borde Woka oftare för det är himmmmelens gött
Kanske ingen hit för kidzen men nudlarna går hem :-)
Nu ska jag gå och natta en super trött dagis tjej...

Kommentarer
Postat av: Linda

Den där woken ser inte fel ut, mums!

Ja, det där med nappar, vi har en nappkung i vårt hus också som du vet. Så småningom skall de bort, men det hänger ju på att vi tar fighten, och just nu orkar jag inte. Har dock dragit ner drastiskt på användandet dagtid. När vi var hos tandläkaren sa hon att barn har ett sugbehov tills de är tre, sedan är det bara en vana. Men vad spelar det för roll, det är ju lika svårt ändå att få dem att sluta, oberoende om det är ett behov eller en vana.

Hoppas du hittar någon lösning som känns ok för er.

Gummors Gulle-Malte ser så busigt skön ut på krypbilden.

Kram

2010-08-10 @ 20:50:39
URL: http://buslarson.blogg.se/
Postat av: Tessa

Heej! Er bilstol borde ha hamnat på igelgottsvägen hos Loikas. Sandras föräldrar visste inte hur de skulle få tag på dig, men ni bor väl där i närheten så ni har lättare att hämta den därifrån. Hälsningar Tessa Helsing

2010-08-10 @ 22:12:01
URL: http://bianco.webblogg.se/
Postat av: Ica

Jaadu..jag har tyvärr inga goda råd att ge om nappar/tummar! dEt är ett HELVETE när dom använder dom (gnäll konstant..) och det minsann inte så mycket bättre när dom ska sluta med dom!! Varför börjar man med det överhuvudtaget kan man ibland undra?! Nappkriget varade i 5 dagar mer eller mindre, nu har Mini bara en sovnapp, när hon somnar, som jag sen tar dirket när hon vaknar! Mollys tumm sugande har jag gett upp kamppen om helt, hon fyller snart 5år kanske hon inser snart att hon är för stor för sånt..int vet jag!

Men det är ju lite jobbigt när båda era barn vill ha nappen trota att Wilma ha slutat..Malte måste ju få ha sin napp i åtminstone 1 år till. Det är nog med Wilma ni måste ta fighten isåfall..låt henne suga på tummen, men hon får INTE ta Maltes napp!

Tids nog slutar dom båda med sina ovanor..

Lycka till! Kram

2010-08-17 @ 12:52:40
URL: http://minimolly.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0