Malte 6 månader

Igår blev lillisen ett halv år,Hoppsan va fort de gick! de e nu de roliga börjar.Måste ju säga att jag inte varit lika förtjust i den här första bebis tiden den här gången...tyvärr.Tycker det har varit mycket jobbigare den här gången.Vad kan det bero på?
Kanske att förra gången var graviditeten var a piece of cake,skulle jag inte haft stor mage så skulle jag knappt märkt att jag var gravid(typ...) Bodde i lägenhet och Matias var hemma hela tiden (utom när han jobbade...) När Wilma föddes,var det bara vi,hade all tid i världen för henne.Hon åt var tredje-var fjärde timme och sov bra,fick mat 1 gång per natt.Visst,hon var skrikig och gnällig på kvällarna de första 6 v, men 6v va e de egentligen? ingenting.Tycker man nu i alla fall..
Och så Malte då...
Bodde "inneboende" i Mammas och Pappas lägenhet,blev gravid ca 6v. före huset kom,Mådde illa och spydde i fler veckor,Matias var aldrig hemma,när illamåendet försvann,fick jag alla andra fel-ont över allt...Låg och kollade på Pippi med Wilma varje kväll typ.
När Malte föddes bodde vi ju i huset men det var fortfarande massor av grejer som vi ville få färdigt så Matias höll på med det.Jag fick amma Dunderklumpen 24ggr i dygnet,bära,bära,han vägrade ta napp,ville bara va men Mamma,skrek på kvällarna,sov regelbundet?jo-nä.Ingen dagis plats till Wilma,hon var hemma med oss i 3 månader,blev bebis hon också och satt klistrad vid mej med tummen i munnen.mm.mm :-)
VA JAG LÅTER POSITIV!
Men NU är han ju bara för gullig,har inte mycket att klaga på nu. Och i natt! har han sovit hela natten!08.30-07.00,helt otroligt! Så gör stora killar!


Lilla Gulle va jag har gnällt på dej,men nu haglar + poängena in :-)



Alla de här 3 bilderna är tagna för ca 6 månader sen...
Det kan man ju inte fatta...

Nu ska jag stiga upp med Malte han har legat i sängen med mej i snart en timme och nu börjar det bli RIKTIGT slött!

Kommentarer
Postat av: Bodil

du är tvåbarnsmor Marika, man är säkert tröttare= sämre tålamod...Han är ju så jäkla söt och så e han frisk och det är huvudsaken. Kram

2009-11-25 @ 08:21:24
Postat av: Kata

Grattis Malte! Du är så söööt mamma får inte klaga

hon har ju två friska barn som hon får sköta om.

Njut av tiden när barnen är små du får aldrig den tiden tillbaka!

Hälsa Matias

Kramisar Kata

2009-11-25 @ 10:37:56
Postat av: Gudmor Ramona

GRATTIS gummors lilla klimp!!! puss puss

2009-11-25 @ 10:54:02
Postat av: Rosina

Härligt när dom sover en hel natt, hoppas han tar efter Hugo och fortsätter så nu i en månad och gärna längre än det.

Alla barn är olika och det är självklart tyngre att få flera barn, nu kan man ju ibland undra vad man sysselsatte sig med när man endast hade ett barn eller ännu värre innan barnen?:-D

2009-11-25 @ 20:17:40
Postat av: Linda

Man far visst klaga! Man kan inte bara latsas. Jag vet att du ar lycklig over att ha tva friska barn, men det kan vara jobbigt i alla fall ibland. Tanker pa dig och minns da vi var har sist. BLir dock ingen moppeakning denna gang...

Supertsor puss av gummor till lilla prinsen Malte.



Stor kram till hela familjen, ses om tre veckor.

2009-11-26 @ 08:13:15
URL: http://buslarson.blogg.se/
Postat av: Janina

Grattis till Malte från oss. Vi måste hinna ses nåt före jul.

Ha en bra lilla jul!

2009-11-26 @ 19:47:14
Postat av: Malin

Det gör dig inte till en sämre varken mamma eller människa att du klagar Marika! Jag kan tycka att det är så himla skönt med folk som säger som det är istället för att försöka försköna verkligheten. Du är en fantastisk mamma med två fantastiska guldklimpar som även har en fantastisk pappa. Punkt. Kram och glad lilla jul om vi inte ses innan dess!

2009-11-26 @ 20:13:47
URL: http://melvins.webblogg.se/
Postat av: Erica

Japp man får klaga.När det inte blir lika underbart mysigt som man tänkt sig,när man är trött och bebisen bara skriker och man gungar bebis i sittern så ungen flyger ur,för inget annat hjälper,typ;)

Det är nog bra att erkänna för sig själv och andra att det inte varit så lätt,men många kanske inte erkänner det.Och när man ser tibax så är ju bebistiden kort och men intensiv.

Jag kan erkänna att det ibland är skitjobbigt med typ läggdags,läxläsning......när dom ibland kan va så förbannat envisa:) Men så är det att ha barn:)Jag älskar mina monster:)

2009-11-26 @ 20:48:10
Postat av: Elin

Grattis lilla gullegubben!!!! Han är ju för söööööööt!!! =)



Glad lilla jul på er o tur att det nu blivit bättre....känner ju igen mej där!



Kram

2009-11-29 @ 17:47:39
URL: http://livetpawestergard.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0