Lillebror till en Prinsessa

Att vara lillebror till en prinsessa kan ibland medföra vissa uppgifter. Wilma har börjat ta med Malte i sina lekar mer och mer,vilket är jätte kul att se.Ibland får han vara hund,husse,kung mm.mm. Ibland får han också vara Drottning,så var det igår...Det innebär att man ska bära huvudbonad, juveler och köra barnvagn.
Prinsessan själv plockar gärna på sej allt som finns i smyckeskrinet medan prinsen är lite skeptisk,
halsband och Barnvagn går bra men resten är för det mesta överflödigt :-)
Plutt skrutten...börjar bli långhårig. Snyggt med diadem och lockar...hmmmm dags för klippning?
nääää inte än...eller????
I kväll blev det natt kram med nya pyamisar,randigt och färgglatt från KappAhl
I helgen tog jag fram symaskinen också.Wilma fick en klänning.80-tal,elller??
Påbörjade också ett vimpelspel,somrigt sådant.Hittade fina tyger i Stockholm.
Nu blir det soffan.Lite trött i dag.Har jobbat och sen var vi på Pappas 60års kalas.
60 år...Det är då man bli Gubbe har jag förstått :-) Grattis Pappa!

Kommentarer
Postat av: gummor R

hihi lite lätt söt i diadem...

2011-01-04 @ 08:33:32
Postat av: Gunta

De blir bara SÖTARE och SÖTARE. Malte behöver inte klippa sig ännu! Pussa lite på dem från mig!

2011-01-04 @ 10:43:09
Postat av: Erica

När det blir mikrofonfrilla då är det nog dags att klippa:)Men nu är han ju för söt i sina lockar. Isak var ju klädd till prinsessa hos kusinerna,men jag var å shoppade så jag missa det.Tony såg det inte heller,han skulle fått spader:)

Du är så duktig på att sy,måste nog komma och få lite tips;)

2011-01-04 @ 11:06:48
Postat av: Linda

Malte ser ut som en riktig prinsessa på den andra bilden. Gullungen!

På översta bilden ser det ut som om han försöker se lite farlig ut fastän han är prinsessklädd. Den blicken går inte av för hackor... =)



Åh, jg vill också sy vimplar. Måste nog komma och låna mönster (om det behövs till vimplar, kanske funkar ändå...)

Vilmas klänning ser urmysig och skön ut, härlig!

2011-01-04 @ 12:29:35
URL: http://buslarson.blogg.se/
Postat av: Rosina

Får se om det snart är samma i vårt hus, att lillebror får agera prins. Just nu är de med syster som är med på lillebrors lekar. Men de kan ju ändra.



Sy verkar himla skoj, kanske man skulle ta och satsa på en symaskin senare. Är ju himla kul att sy! Men just nu är de bakning som gäller här. Håller på och kämpar med surdegsgrunder som jag inte riktigt får att funka, men utmaning de gillar vi:-).



Ha det bra!

2011-01-04 @ 13:05:44
Postat av: Bodil

En riktig lady skulle jag säga,gulliga är dom ialla fall.



Klänningen och vimplarna var skitsnygga! Du och Linda borde nog öppna butik snart...jag sku ialla fall handla:) kram

2011-01-05 @ 20:10:23
Postat av: Mikaela

Nåssådå...

2011-01-06 @ 19:53:53
URL: http://melkersfamilj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0