Ett å annat,roligt å tråkigt

Det har hänt mycket de senaste dagarna.Bla. har min morfar åkt upp till änglarna.Efter kort tids sjukdom tog han igår,på Jontes 26 åriga födelsedag sista andetaget.Jag kommer att minnas honom som en liten gubbe med pipan i munnen och glimten i ögat.Som satt på en stol vid sommar stugan på Seglinge och berättade  roliga historier för oss barnbarn.En av historierna handlade om hans frisyr(han var flintskallig)Den frisyren hade han fått när han körde sin snurrbåt som gick så sakotis fort så håret blåste av ;-) Nu får han hitta på roliga historier för de andra änglarna istället. Pratade med Mormor i dag och hon var otroligt lugn och sansad.Jag är säker på att hon kommer att klara sej bra på egen hand,tanten är en riktig tuffing! Det är Matias Mormor också,Ingegerd.Jag är verkligen imponerad av båda våra "Mormorar".Hoppas att jag blir lika cool när jag är gammal tant.
Förresten Mormor Ingegerd:TUSEN TACK för de fina presenterna du har skickat till barnen. Wilma tyckte att Maltes tröja såg lite stor ut så hon frågade om hon kunde få den i stället :-)

Annat som hänt...Som sagt så har Morbror lek Jonte fyllt år,vi firade honom här,hemma hos oss.Han hade med sej tårta och ballonger.Ballonger till Wilmas lycka.

Ballong krig med Jonte slår det mesta.

Mamma/Bebis fräff hade vi hemma hos oss i Måndags.
6st Mammor med sina bebbar.Åt luch och fikade lite,mysigt.

Här hänger Malte med sina polare Luca och Elin


Har varit till rådgivningen idag också. Malte växer som han ska,mjölken han får verkar inte vara fettfri...
7500g 63cm  lång. Snart kan vi börja med lite potatis,ska bli kul och se vad han säger om det.


Mums pelle chillar i soffan :-)

Till sist...Vi har börjat på Familjegymnastik (MGF) med Ann Boström,och det var verkligen toppen!
Wilma verkade gilla det jätte mycket.Det var verkligen super bra,roliga övningar för både vuxna och barn. Både jag och Wilma fick jobba lite :-) Rekomenderas verkligen.Det är för barn från 3-6 år.

När vi kom hem visade vi Pappa vad vi hade lärt oss. Jag är hund och Wilma står på knä på min rygg och sträcker ut armarna.Hon var super duktig.Smidig och bra balans. Vi hade kul båda två,längtar till nästa tisdag.

Hon slocknade som en stock i kväll.(vilket inte brukar förekomma...)Det hoppas jag också att jag gör...

God natt,sov gott!

Kommentarer
Postat av: Rosina

Beklagar sorgen, inte kul när det händer. Men de är tydligen så de ska va, livets gång...

Min mormor somnade också in, men i morse.

Vi får minnas de roliga vi gjort med dem nu istället.

Sköt om er, kram!

2009-09-09 @ 08:39:59
Postat av: Linda

Åh, vad fint du skrivit om din morfar, blir helt tårögd... Hoppas de andra änglarna uppskattar hans historier lika mycket som ni gjort.



Wilma ser ut som en riktig cirkusprinsessa med armarna utsträckta. Söt! Kul med en aktivitet som engagerar både barn och förälder.

Ses i kväll.

Kram

2009-09-09 @ 10:06:10
URL: http://buslarson.blogg.se/
Postat av: Elin

Ledsen över morfar =( alltid lika ledsamt sånt.



Kul att ni hittat nån grej ihop du o Wilma! Det gör henne säkert gott! =)

2009-09-09 @ 12:49:53
URL: http://livetpawestergard.blogspot.com
Postat av: Erica

Tråkigt med morfar :(...fint skrivet om morfar.

Min morfar var bara 62år när han dog,det är som svärfar är idag.pappa 60år....känns konstigt.Men iallafall så var jag inte så gammal att man kunde komma ihåg historier och sånt,vilket är tråkigt:(



Kul med gympan, Malin skulle ju börja med Tindra.

Kanske man borde gå med Isak? Fast han borde gå på fotboll eller nått. Malte en riktig klimp har han blitt:)

2009-09-09 @ 17:12:09
Postat av: Ronja

Vackert inlägg om morfar. Jag kommer också att komma ihåg honom som sådan.

Mamma tyckte också att det var väldigt vackert skrivet!

Wilma är så otroligt söt! Hon ser så koncentrerad ut på bilden, sötis! Ha det så bäst! Kramar

2009-09-11 @ 22:28:50
URL: http://pirrisblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0