Min kära lilla Mamma

Jag är ordentligt omplåstrad har jag märkt,det ena plåstret heter Wilma och det andra heter Malte. Wilma är inne i någon period/trots/utvecklingsfas eller nåt.Hon hänger å klänger på mej konstant.När jag sitter och ammar tex.sitter hon tätt bredvid,suger på sin ena tumme och har andra handen på mitt bröst...-Finns de mjölk här?-E mjölken slut nu?-Kommer det mera mjölk?
Låter gannska roligt va??? Men nja...
En annan grej är att hon vill att jag ska göra ALLT med henne-Om Matias ska läsa saga tex. såkommer det oftast-NEEEJ MMAAAAMMMMAAA SKAAAA, böööööl. SUCK.

De e liksom nu hon har börjat med allt (efter att Malte föddes egentligen) Hon har aldrig haft så mycket trots att prata om,och inte varit så Mammig heller,men nu verkar allt komma på en gång. JIIIHAA!


Här är ett kläng bevis.Jag lade mej framför öppna spisen för att läsa en tidning i (helst) lugn och ro.Men vips så förvandlades jag till en fåtölj...Ska man skratt eller gråta???

Ett annat plåster:

Den här klimpen bara vääääägrar att sova i sin säng....vilket betyder att han sover med mej....vilket betyder att vi sover ganska dåligt..... Jiiihhaaa,igen :-)

MEN....Ibland är de ju ganska roliga också...
Wilma igår när vi åkte hem från Gymnastiken:
-Mamma,jag såg en älg!Såg du också den?
-Nä...var det en mamma,pappa eller bebis älg?
-en mamma älg.
-var tror du bebisarna var då?
-i Spanien!
Hahahha,de va ju lite kul tycker jag....

En stund senare....
-Mamma,va fort du kör!
-Oj,ska jag sakta ner?
-Nej,kör fortare,de e roligt....

hmmmm...inte lika kul kanske.....:-)



Kommentarer
Postat av: Linda

Ha,ha,ha! Hon är för skön er lilla dotter. Kanske hon blir mer sugen på sin mamma ju mer lillebror är med henne, vill liksom vara lika viktig. Det är inte lätt det där, man vill ju gärna ha lite space själv också. Det låter dock gullig tnär man läser om det, men jag vet hur det kan ta på ens tålamod att ALDRIG få lite lugn och ro från barn (och då har vi bara ett...)

Ska ni med på teater på bibblan på söndag? teater från 2 år, gratis.

2009-10-07 @ 07:35:03
URL: http://buslarson.blogg.se/
Postat av: Erica

Ja, det går en på nerverna,men plåstrena försvinner lika fort som dom kom....lr endel förblir nog plåster. Mitt äldsta plåster,sover nuförtiden på madrass brevid våran säng.Bättre det än att ha en 9-åring och 5-åring mellan sig i sängen:)

2009-10-07 @ 17:50:12
Postat av: Cecilia

Haha, Maya fick oxå för sig ett tag att vi måste vara först på vägen. "Pappa, pappa kör fortare det är en bil bakom oss (den får inte köra om!!!)" och sen pratade hon lite fel oxå: "Pappa titta det är en bil framför, kör över den pappa!" hon menade förstås att vi skulle köra om. Som tur är har det gått över, eller så gav hon upp när hon fick se trafiken i Madrid. Kram!

2009-10-18 @ 12:50:18
URL: http://karlssonllorens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0