Bonden Paavo med besättning

Idag har vi planterat Thuja häck...Mamma hittade billiga i Åbo och erbjöd sej att åka dit och hämta ett gäng.Hon fick Inger med sej som tydligen har valt ut de snyggaste till oss ;-) Tack för det! 170st trottade de in i bilen och i morgon åker hon och hämtar fler....hoho. De va nog ingen lyxhustru resa de var på men de låter som om de har haft kul :-) eller?


Här sliter Paavo (Mamma,hon är chef för det här projektet) med besättning (Pappa,som bara ska lyda order)


Vår lilla familj fortsatte lite i kväll.Wilma utsåg sej själv till vattnare och skottkärra åkare.Matias grävde och jag var assistent. Tycker att jag har gjort allt i min makt för att få ut Malte men han stannar envist kvar ;-)
Det här "lilla" projektet fortasätter väl i morgon och säkert i helgen också...

Kommentarer
Postat av: Linda

Blir riktigt fint! Ser så ombonat ut med lite grön häck. Kanske kommer förbi en sväng i morgon efter middagen, kanske kan gräva ett hål eller två...

Kram

2009-05-13 @ 20:31:07
URL: http://buslarson.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Jag gillar er häck! =)

2009-05-13 @ 21:38:34
Postat av: Gunta

Ni får så himla fint.

Jag har ett kanonsäkert recept för att få lite fart på lille Malte - tvätta fönster. BB nästa!!!



Kram till er

2009-05-13 @ 22:07:36
Postat av: Malin

Väldigt bra val av häck, vi har en sådan och är supernöjda, tät och fin! Har verkligen tagit sig där på gården!



Du har gjort ett så mysigt hem åt Malte där i din mage att han inte riktigt vill lämna det än =) Ett tips från en som gick 8 dagar över tiden (vet ju förstås absolut inte om det fungerar eller om det bara råkade vara så för oss) -SLAPPNA AV!! Det sätter igång förlossningen. Sätt dig i soffan och fis och käka praliner så kommer han nog ut. Natten efter att vi fick nycklarna till nya lägenheten kände jag ett stort lugn i kroppen, och DÅ kom Melvin =) Stor kram och kämpa på.

2009-05-14 @ 20:52:53
URL: http://melvins.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0