Wilma 3 år 27.03.2006

Då var dagen med stort D här,Wilmas födelsedag.Den tredje.Dagen hon kom glömmer jag aldrig.
När Wilma kom till världen gjorde hon det inte som de flesta andra barn.Med buller å bong skulle hon ut ,ojämna hjärtljud hade hon 4 dagar innan beräknad tid vilket gjorde att läkarna ville ta ut henne med kejsarsnitt. Jag blev livrädd,förstås. Sövd (som tur var...) och klockan 12.11 är hon född. Såg henne inte förän hon var 1,5h ungefär. Då kom Matias bärande på ett litet knyte,de gulligaste som fanns,Wilma alltså. Hon var så liten,så fin,så näpen och självklart de finaste som fanns. Sen dess har hon funnits i våra liv, för det mesta glad, gullig,busig och alldeles underbar. Men det händer att man blir galen också,ganska ofta,ibland flera gånger om dagen :-) Men va gör de om 100 år liksom?? Hon är i alla fall vår älskade lilla blomma som vi älskar mest av allt i hela världen!


I morse fick hon öppna paket i mängder...Pappa lite halv yr i bakgrunden.

Vi köpte en Sminkspegel med leksaks smink till henne vilket har varit en succe hela dagen!

Vi tjuvstartade lite och hade kalas igår kväll.Jonte kom ju med en perfekt present,Pippi peruken!!! hon hade den på sej hela kvällen och speglade sej 100 ggr.



Blåser ballonger ;-)  Linda,Patrik och William kom.  Här sjungs det för 3 åringen.
(klicka på bolderna för större bilder)




Melker kom och Grattade kusinen,ballongerna var en hit.

Vi TACKAR för alla fina presenter hon har fått,leksaker,kläder,pengar mm.mm!

Det ska bli ett kalas för kompisarna senare,när huset är klart.Igår var det bara famil

Kommentarer
Postat av: Lale

Åh, vad fint skrivet (det första), jag började nästan grina när jag läste det. Wilma verkar ha haft en superbra födelsedag. Stella gillar också det där med smink, tycker det är liiite tidigt men vad gör man inte för att prinsessorna ska vara nöjda? :)

2009-03-28 @ 09:45:12
Postat av: Ica

Hon verkar ha haft en fin födelsedag..trots att inte vi kunde närvara! Ha haa! :) Jaa..man glömmer aldrig den dagen dom kom in i ens liv..mer eller mindre dramatisk men en sak är säker- ens liv blir aldrig som förut! Och visst blir man ibland galen, men nog är dom ju så underbara iallfall!!

2009-03-28 @ 16:36:02
URL: http://minimolly.blogg.se/
Postat av: Erica

Gulle vad söt hon är i sin pippi peruk.Säkert söt med den på och mkt smink i fejset:)

jag önskar dig en mindre dramatisk förlossning denna gång:)

2009-03-28 @ 17:07:02
URL: http://duracellungar.blogg.se/
Postat av: Linda

Vi är också glada att du finns i vårt liv Wilma, du är så härlig och go! En helt underbar liten tjej!Tack för ett mysigt kalas.

Kram

2009-03-28 @ 19:58:28
URL: http://buslarson.blogg.se/
Postat av: Linda

Alltså jag måste bara skriva en sak till; Jag verkligen älskar bilden då hon blåser ballonger, det är ljuvlig! Ler och fnissar lite för mig själv här... =)

2009-03-28 @ 19:59:48
URL: http://buslarson.blogg.se/
Postat av: Bodil

Gulle Wilma, 3 år-Grattis! jag lipa också när jag läste din text Marika för jag kommer ännu ihåg hur lyckliga du och Matias såg ut på BB när ni höll lilla Wilma i famnen... Underbara barn tur att det kommer flera... alltså för dig Marika, att det inte misstolkas ngt. Kram

2009-03-30 @ 07:54:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0