Jag älskar,VILL INTE!!!,ha den röda INTE den gula

Wilma är i en rätt kul ålder just nu, eller...ibland inte alls kul :-)
Det hon säger mest just nu är att hon ÄLSKAR lite allt möjlig... Mest Mamma och Pappa förstås:-) Förutom oss älskar hon: Snoppar och snippor(lite halv kul fick man första gången hon sa det...), Att det regnar,-jag älskar vattenpölar och mina galonisar och så kramar hon galonisarna....,Hon älskar Melker, hon vill klappa han på håle säger hon (menar håret...) Hon älskar blåbär,-dom e gulliga (!!! hmmm...) Ja...jag kan nämna 1000 saker till,men älskar de gör hon, å ofta...

Nästan lika ofta VILL HON INTEEE! den delen av en treåring är mindre kul. Bla. vägrar hon ha den gula haklappen, hon ska ha den röda...STOOOR skillnad... VILL INTE borsta tänderna,VILLINTE pussa å krama om man ber om de,VILL INTE stiga upp ur badet fast hon badat i 1h och ser ut som ett russin. mm.mm.

Vi har börjat träna på att sova utan blöja också, första natten med torrt resultat, i natt vart de lite fuktigt men helt klart godkänt. Snart är ett till "bebis" momet borta.Då är det "bara" napparna kvar...shit...det värsta... och SEN är det bara att börja om... hoho :-) Det första jag ska lära Wilma när lillen kommer är att byta blöja, de får hon fixa.Hon är ju ändå 3 år då :-) hehe.

De va lite om Wilma,annars blir det ju mest huset.Vilket hon också älskar nu... för ett tag sen tyckte hon ju att det var äckligt,de har ändrat och de e man ju glad för!

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Oscar är likadan. Vill inte klä på sig, vill inte klä av sig, vill inte byta bajsblöja(?) svårt att förstå! Vill inte sitta i bilstolen eller jo, men ska klättra upp själv, ska bara plocka 20 stenar och 50 pinnar först. Stöön.



Skönt att höra att det finns fler!

2009-01-21 @ 23:40:58
URL: http://karlssonllorens.blogg.se/
Postat av: Linda

Vad härligt med så många känslouttryck! Både härligt och jobbigt för er kan jag tänka mig. Bara härligt för oss som inte behöver ta konflikterna... Gulliga lilla Wilma vad du är go!

2009-01-22 @ 20:31:41
URL: http://buslarson.blogg.se/
Postat av: Erica

Ja,det är verkligen on/off på henne me, som Isak.Men han älskar inte snippor och snoppar.Jo,kanske sin egen...

Dom e ju för sköna....

2009-01-22 @ 21:41:18
URL: http://duracellungar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0