En dag till i huset

Idag har Farfar och Matias börjat lägga in golv i ena sovrummet. Nu ser man mer hur det kommer att se ut.Vi är verkligen nöjda med valnöts golvet.Tycker det är jätte fint.



Här kämparde på,lite pyssel å knåp vid dörrarna men det löste sej.



Vips såg det ut så här.Lääängtar tills vi får kan gå barfota på golvet med skön golvvärme...



Här har vi ett prov på hur det större badrummet kommer att se ut. Grått golv,en fondvägg med ljusgråa "stavar" och resten vitt.
Vi fick allt kakel och klinkers igår.Linda,Patrik,Thomas med sällskap kom och hjälpte oss bära in allt,de va jätte snällt.Skulle jag och Matias ha gjort det själva skulle väl jag ha åkt in på förlossning och Matias till akuten för ryggskott...typ.



Matias tog dit Wilmas bike idag så ni kan tro att jag har kört runt på henne! Hon tycker det är hur kul som helst.




Lite lego sysselsatte damen en minut ungefär... Nåt måste man ju hitta på om man ska få nåt gjort när hon e med.

Nu händer det väl inte så mycket synligt i veckan antar jag så det kanske blir lite paus  på den bloggar fronten.

Kommentarer
Postat av: Annica

Hej!

20 Februari är det beräknat, så en liten stund kvar. Sista UL på fredag, spännande!

MR- röntgen idag. Hade tänkt att jag skulle ringa och prata med Gyn. Ville verkligen inte gå, men lyckades sova förbi 2 dagars telefontid. Så det vara bara att snällt gå dit.

Var det värsta jag gjort hittills (beskrivning finns på bloggen) Aldrig mer får dom in mig i en sån där tunnel igen!

Jag tror Dr. K skulle ha dit mig ifall det skulle vara ett säte igen, han ville då veta om måtten skulle räcka. Han rekommenderade mig att inte göra ett vändningsförsök, iom tidigare snitt.



Ni får så fint i huset!! Så avundsjuk :-)

Var det inflyttning i Mars?

2009-01-18 @ 19:06:56
URL: http://fameliasson.blogg.se/
Postat av: Marika

Jag läste på din blogg...Fy fan va äckligt.PANIK. Ska ha utfrågning av mr.K på fredag. Men cool bild! kanske det är värt?Tog det 10 minuter?



Är planen nu att du ska föda vaginalt?



Vi hoppas på inflyttning i Mars,men man vet ju aldrig, om man stöter på krångel så blir det väl senare...

2009-01-18 @ 20:01:16
URL: http://nordbergkarlsson.blogg.se/
Postat av: Malin

Tycker att ni gjort ett mycket bra val med golvet (samt allt annat =)), så snyggt med mörkt golv mot vita väggar. Vi kommer nog också att satsa på mörka golv då det blir dags att lägga nya, även vi har ju många vita väggar. Gulle Wilma som cylar omkring i huset =)

2009-01-18 @ 20:06:57
URL: http://melvins.webblogg.se/
Postat av: Elin

Va fint det blir!!! Oj,oj,oj!=)

Läste vad du kommenterat på Ramonas blogg...e ju nog så dessvärre att det blir mera sitter för nummer 2 än med 1an....förstås lite beroende på hur gammal den första är..men med våra småttingar..så kan man ju inte just ha Rufus på golvet om man inte e brevid...din gudson kan nog vara ganska oberäknerlig....=) Men men man får ju vara med mer, fast man aldrig hinner så mycket man sku vilja. Det är ju alltid så, suck.

2009-01-19 @ 07:48:03
URL: http://mattssonhenning.blogspot.com
Postat av: Annica

Halloj...



Eftersom jag fick alla de bilder jag fick med mig hem, så var det värt det! Men som sagt, första och sista ggr var det.

Vad jag vet och hoppas är tanken nu att det blir vanlig förlossning, men får veta på fredag. KAn ej förstå varför det inte skulle gå.. beror väl på måtten nu då.



Kul med snar inflyttning!

Berätta hur det gick sen efter samtalet med D. K :-)!!

2009-01-19 @ 10:40:34
URL: http://fameliasson.blogg.se/
Postat av: Bodil

så fint huset blir, synd att vi inte hann upp och kolla i helgen men jag har kalasat... hemma med sjuk Leia idag, 1½ vecka på dagis och redan sjuk...

2009-01-19 @ 13:41:04
Postat av: Syster

Jag tror ni får köra möbelfritt, hur ska Wilma annars kunna cykla i huset? ;) Det blir mycket fint, måste komma och kika någon dag! och kolla in ägorna...

2009-01-19 @ 17:51:46
Postat av: Erica

Nice,men det visste man ju redan att det skulle bli:) Sen vill hon cykla på parketten oxå...

2009-01-19 @ 20:02:19
URL: http://duracellungar.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Å, vad fint det blir!!! Wilmas tapet blir också superfin! Det är ju lite lättare att tänka sig hur det kommer att bli nu när man har sett huset i verkligheten också. Kram!

2009-01-19 @ 22:14:42
URL: http://karlssonllorens.blogg.se/
Postat av: ramona

jag e duktigt sugen att komma upp o bada i ert badkar sen ;)) vi ska väl ha många bastukvällar hoppas jag S

2009-01-20 @ 10:40:06
URL: http://nordbergromlin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0