Ultraljud v.33

Idag har vi varit på ulj. fått veta bäckenröntgen måtten och hur stor lillkillen är just nu. Måttena ser bra ut,minini är 29 (cm??) och jag har 34,så de låter ju bra. Jag har ju trott att det är en stor stark Nordbergare i magen men det visade sej att han är precis lagom,lite under kurvan för tidpunkten.Alltså i v.33 väger medel bebisen ca.1998g och lilla "Malte" uppskattades till 1910g. Däremot hade jag mycket fostervatten och därav min STORA mage.

Jag hade 2+ på protein i urinen (vilket kan vara ett tecken på havandeskapsförgiftning,tydligen...) så jag måste tillbaka redan nästa vecka och ta ett nytt prov. HoHo,de e mycket att tänka på när man e gravid... Hoppas Hoppas allt e bra.

Blev sjukskriven i Tisdags ska inte jobba mer,ganska skönt.Men blev dålig igår,förståss...Helt slut i hela kroppen ont och dålig i magen + feber på kvällen,lite bättre idag men fortfarande ganska matt....Vila vila....de e väl de som gäller. I kväll ska jag och träffa en grupp omföderskor+studiebesök på BB.Ska bli kul!

Kommentarer
Postat av: ica

Vad skönt att dina mått håller för att klämma ut "lilla" Malte. Det kan ju vara "kul" att få testa på hur det känns.. han är ju snart 2kg! (Wilma va ju bara ett halv kilo tyngre när hon kom,) så han hinner nog växa till sig ska du se! Om han behagar plaska runt där inne etta tag till vill säga...

Skönt för dig att vara sjukskriven! Det tror jag du behöver faktist, ta hand om dig själv lite. Hoppas att proteinet i urinet är borta nästa vecka! Förgiftning kan ju aldrig vara bra...

sköt om dig!

2009-04-02 @ 12:14:18
URL: http://minimolly.blogg.se/
Postat av: Pia Piggelin & Co

Typiskt att bli sjuk precis när du ska börja njuta av ledigheten! Tänkte skriva att det blir skoj att ni kommer på kalas men då kanske du har fullt upp att kurera dig. Hälsan går först men jag vill ändå sukta med att jag tänkte baka nått gott!... det brukar i och för sig aldrig bli som receptet beskriver och som de visas på bilderna när jag och daniel ställer oss i köket så ni missar kanske inte så mycket om ni stannar hemma.

Hoppas du mår bättre snart och att proteinerna försvinner. Kram

2009-04-02 @ 13:59:45
URL: http://jackmattibirger.bloggagratis.se
Postat av: Elin

Hej! Ajdå, hoppas det stoppar där! Havandeskapsförgiftning är inget att leka med.....

Var noga med att kolla dina symptom o söka vård genast då du känner att det inte är bra!



Kram, sjuksyrran ;)

2009-04-02 @ 21:11:03
URL: http://livetpawestergard.blogspot.com
Postat av: Bodil

vila vila vila Marika säger jag. måste lära dig ta det lugnt! ska komma från mig va... njut av fina vädret nu. och kul att det finns plats för Malte...

2009-04-03 @ 08:08:38
Postat av: Kata

Hej Marika! Jag hoppas allt kommer att gå bra med Malte och Wilma kommer att bli en super bra lilla syster. r

2009-04-03 @ 08:34:58
Postat av: Anonym

Hej Marika! Jag hoppas allt kommer att gå bra med Malte, Wilma kommer att bli en super bra STORA syster hon passar jätte bra med Pippiperuken Ronja

tyckte om att va Pippi hon gick och sjöng på Pippi sången så det eka i hela Pahaniemi. Nu kan du föja med Pirris liv www.Pirrisblogg.blogg.se

Ha en bra fortsättning det ser ut som ni snart får flytta till huset ni har varit duktiga. Hälsa Matias och Wilma. Kram Kata

2009-04-03 @ 08:48:55
Postat av: Marika

Jag vet att man ska vila vila vila,brukar ju ha lite svårt med det, men nu har jag inte kunnat göra så mycket annat. Har faktiskt varit totalt slut i 3 dagar. Hoppas jag snart får lite vårenergi!



Exakt Bodil,lättare sagt än gjort ;-)

2009-04-03 @ 20:40:18
Postat av: Marika

Förresten ica,Wilma vägde 3230gr... alltså ca 1,3 kg från hans vikt nu... siddu! :-) å hon va ju en kortis 48,5cm



Hur som helst så kan han nog få stanna där inne ett tag till.

2009-04-03 @ 20:44:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0